Assalamualaikum / Salam Sejahtera

Selamat Datang Ke Jabatan Matematik

Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu, Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Jabatan Matematik IPG KBM terletak di Tingkat 11, Menara IPG KBM. Jabatan Matematik digerakkan oleh seorang Ketua Jabatan dan empat orang pensyarah akademik yang dibantu oleh seorang Pembantu Am Pentadbiran.

Friday, October 15, 2010

Al Fatehah Buat Sharifah Nor Asmira Syed Salahuddin

Al Fatehah

Al Fatehah buat Allahyarham Syarifah Nor Asmira Syed Salahuddin yang kembali ke rahmatullah pada jam 12.30 pagi, Jumaat 15 Oktober 2010, setelah 6 hari bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi di sebuah hospital di Melaka setelah terlibat kemalangan ngeri bas ekspress perhampiran tol Alor Gajah Melaka pada 10 Oktober 2010. (lihat berita di bawah). Allahyarham merupakan pelajar PISMP 4B yang menuntut di Institut ini berasal dari Terengganu. Kini IPG KBM telah kehilangan seorang warganya yang disenangi rakan-rakan serta pensyarah-pensyarah.

Semua warga IPG KBM mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham dan kami berharap keluarga beliau bersabar dengan dugaan permergian anak kesayangan mereka. Kami turut berdoa agar Allah melimpahkan pahala yang besar atas kesedihan dan kesabaran kerana ujian yang menimpa keluarga Allahyarham. Rakan-rakan sekelas Allahyarham terutamanya teman-teman yang rapat juga turut merasa sedih dan terasa kehilangan seorang rakan yang ceria, aktif di kampus Bahasa Melayu dan disenangi semua. Semoga roh Allahyarham ditempatkan bersama orang-orang yang soleh.Amin.

(BERITA)

MELAKA: Seorang lagi mangsa kemalangan ngeri yang membabitkan bas ekspres di Lebuhraya Plus berdekatan tol Simpang Ampat, Alor Gajah, Ahad lepas, meninggal dunia di Hospital Melaka (HM) hari ini, menjadikan jumlah korban tragedi itu kini berjumlah 13 orang.

Pemangku Pengarah HM, Dr Abdul Raof Jaafar berkata, Sharifah Norasmirah Syed Sallehuddin, 20, dari Terengganu yang menjalani rawatan di Unit Rawatan Rapi(ICU) akibat kecederaan parah di kepala, meninggal dunia jam 12 tengah malam tadi.

Sharifah adalah penuntut Institut Pendidikan Guru di Lembah Pantai, Kuala Lumpur jurusan Bahasa Melayu.


"Sementara itu dua lagi yang dirawat di HM iaitu pemandu bas Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Umar Yusop, 31 dan Hazalizah Paiman, 24, dibenarkan pulang ke rumah petang tadi," kata Dr Abdul Raof di sini hari ini.


Menurutnya, hanya seorang mangsa kemalangan, Shanor Amer Mohamad, 18, masih dirawat bagi menjalani pembedahan tulang rahang.


Kemalangan pada kira-kira jam 6.40 petang Ahad lepas di Kilometer 223, Lebuhraya PLUS itu membabitkan bas ekspres Delima dengan 34 penumpang, sebuah bas Jabatan Kebajikan Masyarakat, sebuah van, dan dua buah kereta, dan ia mengorbankan 12 nyawa pada hari kejadian.-Harian Metro 15 Oktober 2010





1 comment:

  1. Assalamualaikum..
    Takziah kepada keluarga mangsa..
    Allahyarhamah Sharifah Nor Asmira Bt Syed Sallehuddin adalah kawan paling baik saya..
    Sangat terasa kehilangan seorang sahabat yang begitu rapat..
    Somoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan ditempat orang-orang beriman..
    aaaminnn...

    ~kita merangcang, Allah merangcang.. Sesungguhnya perangcangan Allah lebih baik..

    ~~kepada kawan-kawan mira, jika teringat sedakahlah Al-Fatihah kepadanya...
    saya juga sayang dia seperti anda...

    Al-Fatihah

    ReplyDelete