Assalamualaikum / Salam Sejahtera

Selamat Datang Ke Jabatan Matematik

Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu, Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Jabatan Matematik IPG KBM terletak di Tingkat 11, Menara IPG KBM. Jabatan Matematik digerakkan oleh seorang Ketua Jabatan dan empat orang pensyarah akademik yang dibantu oleh seorang Pembantu Am Pentadbiran.

Saturday, October 30, 2010

Hari Anugerah Inovasi 2010









IPG KBM telah mengadakan Hari Anugerah Inovasi 2010 bertemakan "Pedagogi Pemacu Kualiti Profesionalisme Keguruan" pada 27 dan 28 Oktober 2010, bertempat di Dewan Za'ba dengan jayanya. Jabatan Matematik IPG KBM pada tahun ini hanya diwakili oleh satu penyertaan sahaja bagi kategori Inovasi Pensyarah dengan tajuk "Penggunaan Geometer's Sketchpad Dalam Tajuk Transformation ", oleh Pn Nor Afizah Mohd Noor. Jabatan Matematik turut mengambil bahagian dalam pameran inovasi dimana hasil-hasil kerja kursus pelajar-pelajar PISMP Semester 2 bagi subjek 'Numerical Literacy' dipamerkan.

Majlis Perasmian Penutupan telah disempurnakan oleh Y. Bhg. Dr. Noryati binti A. Rashid, Pengarah Pusat Pembangunan Akademik, IPG KPM. Turut serta dlam majlis ini ialah Pengarah yang disayangi, Puan Soriah binti Abdullah dan Timbalan Pengarah, Puan Hajah Jamaliah binti Mohd Salleh.

Jabatan Matematik tidak memenangi sebarang anugerah tetapi tahniah kepada Pn Nor Afizah yang dibantu oleh dua orang pelajar PPISMP 3G, Shuhaimi Nazri dan Eizzuddin Azman kerana kesungguhan yang ditunjukkan semasa menyertai pertandingan inovasi tersebut. Tahniah juga kepada Pn Azizan Yeop Zaharie , Ketua Jabatan Matematik yang sentiasa memberi sokongan padu kepada pasukan Jabatan Matematik sejak dari awal penyertaan. Jabatan Matematik berharap lebih banyak penyertaan dihantar terutamanya dari kalangan pelajar pada tahun hadapan. Setingi-tinggi tahniah juga kepada Jabatan Penyelidikan Dan Inovasi Profesionalisme Keguruan IPG KBM yang berjaya menganjurkan Hari Anugerah Inovasi tersebut.

No comments:

Post a Comment