Assalamualaikum / Salam Sejahtera

Selamat Datang Ke Jabatan Matematik

Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu, Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Jabatan Matematik IPG KBM terletak di Tingkat 11, Menara IPG KBM. Jabatan Matematik digerakkan oleh seorang Ketua Jabatan dan empat orang pensyarah akademik yang dibantu oleh seorang Pembantu Am Pentadbiran.

Sunday, February 27, 2011

Maulidur Rasul IPG KBM 18 Rabiulawwal 1432H






Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu telah mengadakan perhimpunan bulanan Sambutan Maulidur Rasul 1432H, pada 21 Februari 2011 bersamaan 18 Rabiulawwal 1432H di Dewan Za'ba pada jam 2.15 hingga 4.30 petang. Sambutan Maulidur Rasul ini dianjurkan bersama oleh JAPIM, Jabatan Penyelidikan Inovasi Profesionalisme Keguruan (JPIPK), JHEP, Unit Kokurikulim, Unit Praktikum, Unit Peperiksaan dan Kelab Rakan Islah.

Majlis dimulakan dengan perarakan serta salawat oleh ahli-ahli Rakan Islah serta pensyarah-pensyarah IPG KBM yang bermula dari blok Pra-sekolah menuju ke dalam Dewan Za'ba. Seperti biasa majlis dibuka dengan nyanyian lagu Negaraku, bacaan doa serta bacaan ikrar Perkhidmatan Awam.

Dr Tn Hj Ali bin Mahmud, sebagai wakil Timbalan Pengarah yang sedang bercuti, sudi merasmikan Sambutan Maulidur Rasul tersebut. Antara aturcara sambutan ialah bacaan ayat suci Al-Quran oleh seorang pelajar IPG KBM , persembahan teater "Jangan Bunuh Rama-rama" oleh pelajar-pelajar PPISMP 2E, yang dipimpin oleh Pn Faziah Sulaiman dan persembahan nasyid dari kumpulan nasyid IPG KBM, Shoutul Hidayah.

Antara objektif Sambutan Maulidur Rasul ini diadakan ialah untuk memperingati peristiwa kelahiran Rasulullah saw, menjadikan sifat-sifat peribadi Rasulullah sebagai contoh teladan, mengeratkan hubungan silaturrahim sesama warga IPG KBM dan mewujudkan suasana harmoni dalam kalangan pensyarah serta guru pelatih. Tahniah kepada semua yang telah menjayakan program ini.

No comments:

Post a Comment