Assalamualaikum / Salam Sejahtera

Selamat Datang Ke Jabatan Matematik

Institut Pendidikan Guru Kampus Bahasa Melayu, Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Jabatan Matematik IPG KBM terletak di Tingkat 11, Menara IPG KBM. Jabatan Matematik digerakkan oleh seorang Ketua Jabatan dan empat orang pensyarah akademik yang dibantu oleh seorang Pembantu Am Pentadbiran.

Monday, May 31, 2010

Hari Guru Peringkat IPG KBM



Hari Guru peringkat IPG Kampus Bahasa Melayu telah diraikan dengan meriah sekali pada 31 Mei 2010 dengan pelbagai program menarik yang telah diatur oleh ahli jawatankuasa Perwakilan Pelajar sebagai penggerak utama. Pada sesi pagi, perhimpunan khas Hari Guru diadakan di Dewan Za'ba dimana perutusan khas Hari Guru 2010 dari Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia, Y.Bhg. Tan Sri Dato' Hj. Alimuddin Bin Hj. Mohd Dom dibacakan oleh wakil dari HEP, Pn Mahani manakala perutusan khas dari Menteri Pelajaran, Y.A.B. Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin bin Haji Mohd Yassin, disampaikan oleh KUKP, Pn Zaidah Marjan.





Hari Guru 2010 IPG KBM, dengan tema "Guru Pembina Negara Bangsa" telah dirasmikan oleh Pengarah IPG KBM, Pn Soriah Abdullah di mana beliau sendiri telah dinobatkan sebagai Tokoh Guru IPG KBM 2010. Beliau melahirkan rasa terharu dan gembira atas penghormatan yang diberikan oleh kesemua warga IPG Kampus Bahasa Melayu. Majlis Hari Guru tersebut telah dimulai dengan pembacaan tiga perutusan Hari Guru dan seterusnya dimeriahkan dengan pelbagai persembahan menarik daripada pelajar dan pensyarah sehingga jam 12.30 tengahari.
Di sebelah petangnya pula, senamrobik diadakan di tempat yang sama manakala sukaneka dijalankan di padang IPG KBM. Walaupun hujan lebat, program sukaneka dapat diteruskan juga dengan jayanya. Aturcara lain yang dijalankan termasuklah pameran khas Hari Guru serta kaunter-kaunter jualan dibuka disepanjang foyer Dewan Za'ba. Jabatan Matematik IPG KBM ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan selamat Hari Guru 2010 kepada semua warga IPG KBM.




No comments:

Post a Comment